Magasinet Pax

Magasinet Pax er et innholdsmarkedsførings-magasin om mennesker. Mer spesifikt, folk som samhandler med Color Lines merkevare — på noen måte. Folk som reiser, jobber om bord, på land, i tillegg til destinasjoner og hva de har å tilby. Color Line har 3 millioner reisende i året, 8 hoveddestinasjoner (og mange andre destinasjoner i nærheten) og 2500 ansatte. 

Den beste delen? 

Alle har en historie. Det gjør at vi har en uuttømmelig kilde til innhold. Disse historiene er mPax' mulighet til å heve merkevaren til Color Line. 

Pax er et kvalitetsstempel.

mpax_desk-topmpax_desk-top
introduction-mobintroduction-mob

Målet

Målet til mPax er å øke reiselysten, inspirere, øke lojaliteten og styrke Color Lines merkevare. 

Min rolle

Sammen med ansvarlig redaktør Eli skapte jeg ideen som nå er magasinet Pax. I oppstarten fungerte jeg som lead designer og brand manager. Nå opprettholder jeg merkevaren og sørger for at produktet er på nivå med hva vi ønsker. 

Innsikt

Gjennom brukerundersøkelser fant vi ut at veldig mange var interessert i hvordan livet i Color Line er. Hvem styrer båten, hvem jobber i maskinrommet og hvordan fungerer det der, hvem er personene som holder show to ganger om dagen. Internt var det behov om å informere brukerne våre mer om våre destinasjoner og kvalitet om bord.

Merkevare & design

Det var viktig for meg at Color Line sin profil skulle farge av. Derfor er alle fargene i den visuelle profilen basert på merkevaren til Color Line. Mer om fargene til magasinet Pax kan du lese her.

Når det kommer til fonter og marginer er det Color Line sine standpunkt for universell utforming som gjelder. Fontene er valgt med tanke på et spredt målgruppe aldersmessig.
Det var nødvendig med et snitt som hadde særpreg men som også var veldig tydelig i små størrelser. Les mer om typografien i mPax her

Elementene mPax har fått i det nye designet kan du lese alt om her

Merkevaren glir også ut i sosiale medier og nyhetsbrev. Dette er viktig for å ivareta kundereisen. 

colors_usedcolors_used

mPax i andre kanaler

mPax er i en en rekke kanaler utenfor domenet. Det er nyhetsbrev, Color Club medlemmer gjennom et fysisk magasinet de får i postkassen sin, Facebook og Instagram representerer sosiale medier og gjennom reklame og kommunikasjon til Color Lines ansatte.

SoMeSoMe

See also these projects

Contact me

Email  —  LinkedIn   —  Phone  —  Facebook